Mitt första inlägg, på denna bloggen!

Hejsan alla!

Jag heter Amanda Elvira Månsson och är 16 år. Formellt.

Jag drev innan bloggen toveamanda.blogg.se tillsammans med min kompis, gissa va hon hette? Men vi bloggade aldrig tillsammans, utan vi gjorde våra egna inlägg fast på samma blogg typ? Så jag valde att starta en egen.

I vår förra blogg skrev jag nästan bara om hästar. Detta kommer också att bli en "hästig" blogg men inte bara. Jag kommer blanda in mina "vardags outfits", mitt privatliv, skolan osv. Jag kommer att blogga om hur jag hinner ta hand om 2 hästar, gå på gymnasiet med ungefär 4678 000 läxor på vecka samt hinna med mina kompisar osv...


Jag tänkte berätta lite om mig själv. Jag fyller 16 år, dagen innan nyårsafton. Jag bor på en hästgår. Jag har 2 stycken d-ponnys, Gajos Goldmine & Rayanni och jag går 1:a året samhäll på gymnasiet i Jönköping. Mitt liv består av hästar, dator, treublood, desperate housewives, kompisar, kläder, smink typ. Jag är sämst på att plugga och träna. Bäst på att små-äta och kolla på TV typ.



Random bild på den där Amanda Elvira Månsson!

Här kommer lite kort om mina ponnys:

Rayanni:

Ett sto, född 2003, 145 cm, connemara-halvblod-arab

Jag har haft henne i ca 2-3 månader. Hon är GALEN men hoppar som f*n! är endast riden "ordentligt" i några månader så hon är mycket grön! Jag har bara hunnit starta hene 1 gång, lokal lc-lb!



Detta är min vackra Rayanni <3



Film från provridningen ;)



Gajos Goldmine:

En vallack, född 2003, ca 143 cm, new forest e: Williway Goldigger ue: Sturevallens Gentleman

Gajos, min bebis är jordens gu.lligaste ponny! Han har ett hjärta av guld! Han är så bebis och barnslig och som en 2 åring i huvudet! Det finns ingen så personlig som han! Jag har i alla fall haft honom i lite mer än ett år och vi har tävlat med placeringar upp till LA hoppning!

 





En film från Ölandshoppet!


Jag har även en lilla syster som heter Thea Månsson! Hon ha r 2 st b-ponnys, Flash och Nibes Alladin!
Läs hennes blogg här!


Aja, hoppas att ni vill fortsätta följa min blogg!


Ha de bäst ponnyheest!




Kommentarer
Postat av: Amanda Magnusson

Följer Toveamanda men sjukt kul att du startat en egen, så jag kommer iallafall följa din blogg varje dag! Och förfaren grattis på namnsdagen ;) :)

2010-10-26 @ 19:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0