svaren på frågorna

1. mockar du själv varje dag?
sv: Nej, mamma brukar ha mockat om hon är hemma, annars gör jag det.

2. Går det buss där du bor eller åker du med dina föräldrar?
sv: Bussen ligger 2 km bort, så brukar ta moppen dit. Men åker även med mamma ibland :)

3. Varför slutade du och Tove att blogga tilsammans?
sv: För att jag ville ha en egen. Vi skrev ändå bara "egna inlägg" i bloggen ;)

4. Nämn en häst i varje kategori som du helst skulle vilja ha(en A, en B, en D och en SH) :D
sv: A- be me, B- Nibes Alladin, C- Oh just zip me up, D- Wild at heart T, ST- Mååååånga

5. Favoritras? :)
sv: Hmm svårt! Men typ hanoveranare, holsteriner på häst iaf :)

6. Har du tävlat LA hopp nån gång ? ^^
sv: Japp, med Tipi, Snowie, Gajos och Decibelle :) Placering med Gajos & Decibelle!

7. Tävlat dressyr nån gång?
sv: Bara klubb, men funderar på att starta någon lätt klass ;)

8. När ska du fixa ny header och kodnig och så? :) vore roligt om du hade en lite mer färgglad nästa gång kanske :D
sv: När jag orkar x)

9. Varför tar inte Thea över Gajos sen istället för att sälja honom? :)
sv: Ist har hon 3 ponnys och jag 1. Hon kan inte rida tre och jag vill ha två. Sen så är inte hon redo än, och alldeles för liten så. Vi kan ju lixom inte sälja en av hennes ponnys bara för att jag ska ha större.

10. kan du göra en videoblogg på när du sminkar dig & fixar ditt hår? :D
sv: hahah jo visst xD

11. Vad jobbar dina föräldrar med?
sv: Mamma är narkos sköterska & pappa jobbar på "skadeteknik"

12. Hur högt har du hoppat med Gajos/Rayanni? Hemma eller på tävling.
Kan inte du lägga upp mer typ tränings videor när du tränar hästarna?

sv: Jag har tävlar 1 m med Rayanni och 110 med Gajos. Sen har jag hoppat typ 110 med Rayanni på träning och ca 120? med Gajos :p
Jo klart, måste bara ha någon som kan filma ;)

13. Vad väljer du helst av:
En ponny på ca4-5 år som inte gjort så mkt men har enorm kapacitet eller en ponny på 18-22 år som gått MSVA i hoppning/dressyr och kan allt?:)

sv: Helt klart en ca 4-5 åring!! Jag har typ bara haft yngre och lite oerfarnare ponnys, tycker det är MYCKET roligare! Jobbigt men så kul när allt lossnar!

14. Har du lös hår jämt eller äkta?
isåfall så ser det väldigt äkta och fint ut:)

sv: Hihi nej, det är äkta :)

15. När kommer gå över till stor häst?
sv: SNART!


16. Kan inte du lägga ut bilder på hur ditt stall ser ut, typ sadelkammaren och sånt.
Superduper bra blogg<3
sv: Jo! :) Tack <3

17. lite fler videobloggar?
sv: Ja kan jag väl, så kass är jag bara x)

18. hej, har du pojkvän?
sv: hejsan, nej :p

19. kan du göra en videoblogg där du visar hur du sminkar dig, fixar ditt hår osv? :)
sjukt bra blogg, dessutom rider du jättesnyggt!
sv: Haha jo :) tack tack tack :D

20. Hur lång vill du komma med Gajos och Rayanni ?
sv: Gajos ska säljas snart, med Rayanni vet jag inte. Beror på hur hon kommer att utvecklas osv.

21. Vad tycker du är bäst att tävla Lokal/reg och så ?
Grymt btra blogg!!!!!:D
sv: Regionalt :) TACK :D

22. Varför har du en massa märkes kläder?
Lite pinsamt att ha så mycket kingsland utan att man är sponsrad... ?!
Du tävlar väl högst Lb? Va ska du ha allt till ? shiet
sv: Avis? ;) haha nemen jag önskar mig/köper det jag tycker är snyggt! Sen så har jag samma storlek som min mamma så jag kan ju ta hennes typ kl-koftor, då blir det inte så himla många ;) jag har även fått nästan allt i presenter, utan jackor då det måste man ju ha!
Sen detta med sponsring, isf skulle jag ju inte kunna gå med ullareds saker om jag inte är sponsrad av dem heller då? Haha :)

23.vad önskar du dig i julklapp? :D
sv: pengar :D haha

24. varför köpte du Rayanni och inte storhäst? :)
sv: Jag vill ha en ponny och en häst parallelt så blir det inte ett så stort steg. Och hon är ju större och har mer kap. en Gajos osv osv osv...

25. varför är thea inte så aktiv på vår blogg, kan du fråga henne ?'
sv: Haha fråga du henne?

26. varför rider du så bra ?
sv: Jag tycker inte att jag rider bra, men tack!

27. gillar du tretorn ridstövlar, så fall vilken färg ?
sv: Jadå! Men hellst falsterbo isf. Beror på vad man har för färg på resten av sin utrustning. Jag har ett par bruna, men skulle köpa svart nu.

28. Hur stor skilland är det på lokala och regionala tävlingar?
då menar jag antal hinder och banorna?:)
sv: Ärligt talat så tycker inte jag att det är så stor skillnad på själva banorna, lite mer linjer och litte tittigare på regional dock :)

29. vet du vilken månad man bruakr ta grönt kort?:)
sv: Ne, men jag tror jag tog mitt på våren, är dock inte säker.

30. var provet till gröntkort svårt?:)
sv: Mitt var lätt ;) Men jag tror att de har ändrat lite sen jag tog!

31. Ifall du säljer Gajos, när isåfall och varför tar inte Thea över honom?!?!!??:D
sv: Snart "/ Hon kan inte ta över honom än...

32. Vad tycker du är snyggat, bruna träns&sadlar eller svart till vita/albino ponnyer?:)
jätte bra blogg!
sv: Tack! Det beror på vad du har för färg på hjälm, väst, stövlar osv. Men båda färgerna passar bra!! :)

33. vad är ditt besöks rekord?
sv: På denna bloggen typ 160 :p

34. hur många läsare ahr du per dagP?
sv: runt 120 unika

35. när kommer du köpa storhäst?
sv: very soon!

36. Vilka ''vanliga'' bloggar läser du och vilka ''häst'' bloggar läser du?:)
sv: Vanliga- typ febbs, kissie, dessie, paow, isabelles, falsksanning, ells, ciaojulia mm.
     Häst- ponnyochryttare, johannagrant, bellablondiiiiiee, hastfocus, elviraochklara mm.

Sen läser jag även mina kompisars tex; heddas, emmas, pamelas, lindas mm....
+ mina söta bloggläsare som visar sin adress! :*

37. Hur gör du nu om det blir vi säger 5cm snö på banan?:)
bara undrade, roligt att veta vad andra gör!
sv: Då får vi åka till ridhus osv... Men våra ästar vilar/skrittas bara på vintern eftersom vi håller igång hela sommaren!


Så, tack för alla frågor :D


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha , läser du inte Toves ?

2010-11-19 @ 19:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0