Min stjärna!

Kan ju berätta lite om min nya stjärna!

Det var egentligen inte riktigt meningen att vi skulle köpa häst än, inte till 100 % iaf. Vi skulle mest hålla ögonen öppna och kolla på annonser. Men jag visste redan när jag såg annonsen att den hästen ska jag ha. Jag föll direkt helt enkelt. Innan när vi har provat ponnys har jag ofta haft inställningen att "nu får vi se vad detta är" typ, men jag visste som sagt redan innan vi åkt dit att jag skulle köpa den hästen. Det känndes bara ännu bättre när jag hade ridit och framförallt hoppat! Vi passade så sjukt bra ihop helt enkelt.

Hon heter iaf Hocus Pocus Van Het Waterschoot, fint va? Ne inte så x)
Hon är ett sto född 2004, import Belgien, ca 161 (men bra byggd, långbent & högrest så hon känns kinte liten).
Är en väldigt sportig modell! Hon är dock väldigt stressig! Därför kan hon "shippa luft" (typ som krubbbitare) men då är det ju bara att skruva ner krubban eller ha en rem. Men hon gjorde bara så ibörjan.

När det kommer till ridningen så är hon en väldigt känslig och pigg häst, men ändå lydig. Otroligt kvick och spänstig både i hoppning och på marken.
Hon har stort sug mot hindrerna men är inte jätte het och stark.

Hon är helt perfekt.

Hon är toppstammad!
Här får ni några:



(100 sp till den som ser alla bokstäver)


e: pourqui pas de muze (pappa)




ee: nabab de reve (farfar)




eee: Quidam de Revel (farfarfar)




u: Nelke Van Het Waterschoot (mamma)

 

ue: Latano bwp (morfar)



uee: Landgraf (morfarfar)




Som ni ser så har hon sjukt bra blod i sig!

Kommentarer
Postat av: elin thunberg

Lycka till med den! :) <3

2010-11-29 @ 15:00:34
Postat av: isabella

oj, henne provred jag för kanske 2 månader sen! :)

2010-12-10 @ 01:24:07
URL: http://isabellaf.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0